Блоговете се превърнаха в полезен маркетингов инструмент за индустрии от всякакъв вид, но дори и експертно написан блог може да се загуби в онлайн пространство, затрупано със съдържание и конкуренция.
Реалността е, че колкото и велик да е блогa, той няма да е от полза за хората, ако не го виждат. За щастие ефективен начин, по който блогърите могат да бъдат забелязани, е като се има предвид оптимизацията на търсачките (SEO) през целия процес на блогване.
Днес ще разгледаме важността на SEO, когато става въпрос за блогове, и ще предоставим няколко полезни съвета как да оптимизираме публикация в блог.
Важността на блогване с помощта на SEO
По отношение на блоговете, SEO е изминал дълъг път и има много причини за това. Най-важното е, че прави съдържанието ви по-видимо, подобрявайки цялостното класиране на търсачките на вашия уеб сайт.
Той също така предоставя възможност да използвате ключови думи по ценен начин, което ви позволява да разширите списъка си с целеви ключови думи. В допълнение, това създава много възможности за вътрешно свързване, изграждайки по-ясна картина на това, което вашият уеб сайт (и бизнесът като цяло) може да предложи, когато става въпрос за Google индексиране на сайта. Споделянето на блогове също може да доведе до ценни препратки и споменавания в социалните медии. Освен това, блоговете увеличават ангажираността на аудиторията, така че блоговете с мисъл за SEO могат да увеличат времето, прекарано на вашия уебсайт.
Разбира се, това е и чудесен начин да се уверите, че вашият уеб сайт винаги има свежо, подходящо съдържание.
Как да оптимизирате вашия блог
Алгоритмите на търсачките се развиха много през последните години и ще продължат да се променят, както прави цифровият пейзаж. Дните на основните алгоритми, в които пълненето на ключови думи би могло да ви забележи са в миналото.
За да се класирате по-добре на страниците с резултати от търсачките (SERP) днес, вашето съдържание трябва да има стойност в очите на някои доста сложни инструменти за търсене.
Ето някои сигурни начини, по които можете да оптимизирате публикациите си в блога, за да увеличите класацията си.
Използвайте клъстери за съдържание
Стратегията на клъстера на съдържание е метод, при който една обща тема се използва за създаване на разнообразно съдържание в блога около него. Използвайки стратегията за клъстер на съдържание, помогнахме на много клиенти да увеличат органичния си трафик и да увеличат авторитета си на домейн.
Този процес започва с избиране на тема-чадър в индустрията и провеждане на някои изследвания на ключови думи, за да се гарантира, че има обем на търсене. Ако установите, че темата е във вашия конкурентен диапазон, можете да започнете да създавате статии около нея. Всяка от тези статии трябва да се фокусира върху различна подтема, която може директно да води обратно към основната тема.
Когато изграждате всяка свързана публикация в блога, е от решаващо значение да я свържете с основната тема (и с други свързани статии) със стратегически текст. Това помага да се създаде по-ясна картина за Google да индексира вашия сайт, когато съдържанието е обходено. На всичкото отгоре масивът от съдържание, свързано с всеобхватната тема, ще покаже на Google, че вие сте авторитет в нея, а от своя страна ще бъдете възнаградени с по-висока класация при търсене.
Напишете качествено съдържание
Както споменахме по-рано, трябва повече неща освен ключови думи, за да привлече вниманието на най-новите алгоритми за търсене. Сега голямо количество се дава на статиите, които предоставят ценно съдържание за читателите. Въпреки това не можем да подчертаем колко е важно да пишете качествено съдържание.
Качеството и оригиналността на вашите публикации в блога ще ви спечелят основни точки в очите на алгоритмите за търсене. Затова е важно вашата граматика и правопис да са на ниво, да използвате подходящи ключови думи по стратегически начини, съдържанието е едновременно точно и актуално, няма прекъснати връзки и има малко разсейващи реклами.
Освен това съдържанието ви трябва ясно да има цел за всеки, който може да попадне на него. Съдържанието не трябва да се създава просто, за да има нещо там за обхождане на уеб инструменти, а голям брой думи и заглавия на рекламите сами по себе си не са достатъчни. Трябва да предоставите нещо на читателя, независимо дали това е забавление, информация или друга полза. Поставете потенциалните си читатели на първо място и се запитайте дали съдържанието е полезно за тях. Ако не е, не очаквайте да видите много трафик.
Използвайте ключови думи във всяка статия
Въпреки че не са единствената част от SEO пъзела, ключовите думи все още оказват влияние върху това как съдържанието ви се класира в SERP. Задължително е да използвате правилните и да ги интегрирате в съдържанието си по органичен начин.
Намирането на правилните ключови думи започва с изследване на ключови думи . Трябва да изберете ключови думи, които не само се класират добре, но могат да донесат трафик.
Що се отнася до използването на ключовите думи, добре е да имате публикации, които да са центрирани около най-добре класираните. Но също така е важно ключовите думи да се показват на множество страници, така че Google да разпознае, че вие сте авторитет върху тях.
Имайте предвид, че Google обхожда цялото ви съдържание, така че бъдете сигурни, че интегрирате ключови думи не само в основното съдържание, но и в заглавията, заглавията, подзаглавията, метаданните, алтернативния текст на изображението и дори URL адресите, където можете.
Използвайте метаданни за ваше предимство
Метаданните се отнасят до всякакъв вид данни, които описват друга част от данните. Що се отнася до SEO, метаданните могат да предоставят ясен контекст и описание на всеки елемент на уеб страница.
Макар че метаданните може да звучат като малки подробности, те могат да окажат голямо въздействие, защото казват на читател или търсачка какво да очаква от съдържанието на вашия блог. И Google определено обхожда метаданни, за да му помогне да установи как да класира страниците ви.
Ето няколко места, на които можете да използвате метаданни във ваша полза, когато става въпрос за SEO:
Тагове на заглавието – по същество заглавният маркер е HTML част, която показва заглавието на уеб страница. Той се показва както в SERP (като заглавие, което може да се кликне, което се показва в горната част на резултат от търсенето), така и в разделите на браузъра. Уверете се, че използвате маркери за заглавие и по полезен начин. Всеки трябва да опише точно какво ще се намери на страницата, да бъде кратък (да се стреми към около 60 знака или по-малко) и да използва ключови думи по естествен начин.
Мета описания – мета описание е HTML атрибут, който предоставя кратко резюме на уеб страница. При SERP, това е фрагментът от текст под заглавието, който може да се кликне, който обяснява какво има на тази страница с около 155 знака. За целите на SEO трябва да се опитате да създадете силни мета описания, които използват целеви ключови думи, са силно специфични за съдържанието на страницата, съобщават предимствата на съдържанието и принуждават потребителите да искат да щракнат
URL адреси – много хора не вземат предвид URL адреса на дадена страница, когато става въпрос за SEO, но има значение! Алгоритмите вземат предвид URL адресите при класиране на съдържанието, така че всеки трябва да бъде оптимизиран. За да ги улесните за индексиране от Google, трябва да включите описателни ключови думи, да избягвате ненужни думи / знаци и да следвате последователна структура в начина, по който давате име на URL адресите си.
Image Alt Text – алтернативен таг на изображението описва атрибутите на изображение, използвано на уеб страница. Google придава стойност на тези маркери, които обикновено се появяват, когато задържите курсора на мишката върху изображение, така че не забравяйте да ги използвате в своя полза. Използвайте ключови думи, когато е приложимо, и бъдете сигурни, че алтернативният текст показва не само това, което е на изображението, но и как се отнася до останалото съдържание на страницата.
Избягвайте дублирано съдържание
Макар че е разумно да имате съдържание, което да се отнася обратно към други теми, които сте обхванали, също толкова важно е съдържанието да е уникално, а не само да се копира и постави от други публикации или страници. Всъщност насоките за оценка на качеството на търсенето с Google ясно посочват, че „ Най-ниската оценка е подходяща, ако цялото или почти цялото основно съдържание на страницата се копира с малко или никакво време, усилия, опит, ръчно подреждане или добавена стойност за потребителите .
Казано по-просто, съдържанието ви трябва да е оригинално. Ако тя се показва дословно на други места в интернет, може да бъдете наказани, когато става въпрос за показване в търсенията.
Заключение
Тези SEO съвети за блогове не са изчерпателни, но те трябва да осигурят страхотна опора за това как да оптимизирате вашия блог. Използвайки горната информация, можете да очаквате да видите по-добри SERP и увеличен органичен трафик на вашата уеб страница, като същевременно създавате по-ефективно съдържание в блога като цяло.