Ако не сте забелязали, социалните медии са променили начина по който живеем живота си – от начина по който получаваме новините си до това кой да е следващия ресторант от който ще ядем. Както и да го погледнете, социалните медии играят ключова роля в нашето вземане на решения.
От януари 2020 г. в света се наблюдава нарастване на месечните активни потребители в социалните медии, които нарастват експоненциално (над 3,6 милиарда). Може би това се дължи на по-голямата част от нашето население, което сега си остава вкъщи, или може би на танцовите тенденции в TikTok, които завладяха света?
Днес присъствието в социалните медии играе решаваща роля за свързването на хората и развитието на взаимоотношения. Но как човек може да остане на върха на бързо променящите се най-нови тенденции в социалните медии и актуализации на социалните платформи, като същевременно оказва влияние върху тяхната марка? Ще улесним тези 5 най-важни тенденции в социалните медии, за които да обърнем внимание през 2021 година.
1. Сбогом хаштагове, здравейте ключови думи
Не е тайна, че хаштаговете бяха движещите фактори за повишаване на осведомеността, които марките и инфлуенсърите използваха за достигане до повече потребители, но може би добавянето на дълъг списък с ключови думи вече не е начинът да достигнете до вашата целева аудитория. Хаштеговете винаги са били противоречива стратегия за растеж в социалните медии. Клиентите мразят да се чувстват нежелани от дълги направления на хаштагове, докато марките и влиятелните хора смятат, че те са естествен начин да достигнат до пряка аудитория … но дали са?
Хаштаговете като стратегия за обхват често се провалят поради конкурентния характер на хаштаговете. Например #lifestyle е използван над 250 милиона пъти и първите девет се обновяват на всеки една до три секунди. Настъпи и промяна в начина, по който потребителите взаимодействат с хаштаговете. Потребителите не следват хаштагове, за да намират и купуват продукти – всъщност те следват само хаштагове, за да бъдат в крак с нишовите интереси и хобита.
С новата опция за търсене на ключови думи на Instagram можете да влезете в разговор, като изглеждате по-малко „спамерски“. Сега потребителите могат да търсят проста ключова дума, която ги интересува, за да им се покаже емисия от относителни изображения, които не се основават на хаштагове! Тогава алгоритъмът има по-голям контрол при извличането на изображения, които смята, че ще представляват интерес за вас, а не само за всеки, който е пуснал ненужен хаштаг върху снимката си. Помислете за Pinterest. Този нов подход за ключови думи в Instagram означава, че през 2021 г. вашите надписи трябва да бъдат написани за ангажираност и класиране, като се включат конкретни ключови думи, които са свързани с вашата марка или продукт.
Въпреки че обичаме тази промяна и очакваме с нетърпение да внедрим SEO мислене, съчетано с цветен копирайтинг, интересно е да видим, че не всяка платформа е нетърпелива да се отдалечи от хаштаговете. Всъщност наскоро YouTube пусна възможност за търсене на хаштаг за всички потребители. Тази функция позволява на създателите на съдържание да добавят хаштагове към своето видео съдържание, след което потребителите могат да кликнат, за да бъдат отведени до емисия с подобно съдържание. Дали това ще потръгне все още е под въпрос, но определено е друга нова тенденция в социалните медии, която да наблюдаваме през 2021 година.
2.Пазаруване в социалната мрежа
Пазаруването в социалните медии не е нова функция за 2021 година, но ние вярваме, че тази услуга за интернет маркетинг ще стане широко използвана тази година. Преди това пазаруването в социалните мрежи беше чудесен начин за клиентите от време на време да попаднат на реклама в Instagram и да превъртат продукти, предлагани от марката. Въпреки това нямаше общ комфорт, когато ставаше въпрос за проверяване в социалните медии. Както опитват много марки, потребителите на социални медии биха използвали каналите за проучване и представяне на продукти, но когато се стигне до конвертиране, те често напускат социалния канал и отиват директно на сайта на компанията. Сега Instagram работи, за да промени това. Новите функции на магазина на Instagram включват ръководства, партньорства и други, а също така позволяват на потребителите да плащат директно през платформата.
Вярваме, че през 2021 г. марките, които се качат на социална платформа, ще бъдат възнаградени с разширен обхват и достъп до нови функции (включително известия за пуш в магазина в бета версия в момента). Тъй като социалните медии продължават да преминават от платформа за връзка към потребителска платформа, очакваме пазаруването в социалните медии да остане.
3. Голямото „отследване“
Отминаха дните, когато някой би се присъединил към социална медийна платформа и масово следва всяка марка, която е използвал, и човек, за когото е чувал. Днес потребителите на социални медии стават все по-ексклузивни с това, когото следват и често провеждат „почистване на последователи“, като отказват от следване тези, които вече не предоставят стойност. През 2020г. видяхме значителен спад в темповете на растеж – вече ясен знак, че начинът, по който потребителите следват марки и влиятелни лица в социалните медии, се променя. Въпреки това, през 2021г. очакваме да видим потенциален спад в последователите на много марки и влиятелни лица, които не предоставят стойност. По-скоро хората ще търсят тези страници, когато търсят актуализация или ново съдържание – по-нататък, придавайки стойност на посещенията на профила като основен KPI.
За да поддържате или развивате социалните си медии след 2021г., първо трябва да мислите за стойност. Как изглежда вашата стратегия за съдържание? Вашето съдържание говори ли с хора, които вече притежават вашите продукти? Дава ли им основание да продължат да следват след като са закупили? Вашата страница обучава ли и информира ли тези, които изследват продукта ви? Най-важното, предоставя ли вашата страница стойност? За да избегнете потенциално потапяне в последователите, трябва да сте сигурни, че съдържанието ви е свежо и вълнуващо. Избягвайте каквото и да е използване на шаблони, за да премахнете умората от съдържанието. Бъдете в течение, публикувайки подходящо съдържание, което предизвиква разговор с вашата целева аудитория. И накрая, наклонете се към вашата общност автентично и лично (повече за това по-долу).
Не забравяйте, че дори да забележите промяна в следването, това не намалява стойността на вашите страници в социалните медии и осведомеността за марката. Очакваме много марки да видят голям ръст при посещенията на профила през месеца, тъй като все повече хора използват социалната мрежа като инструмент за изследване и доверие.
4. Дръжте го истински
Тази тенденция забелязахме през последните няколко години, но вярваме, че сега повече от всякога хората ще очакват (и желаят) автентична връзка с всички, които следват в социалните медии. Наблюдаваме тази тенденция чрез функцията „Въпроси“ в Instagram, Менторството в рамките на Facebook Групи и дори през неспосочения навик, който споменахме по-горе. Потребителите на социалните медии искат да се чувстват сякаш са индивидуално изслушани и признати дори от големите марки и влиятелни лица, които следват. Ако не е така, няма да ги следват дълго.
В управлението на общността има много повече неща, отколкото просто да коментирате обратно на вашите потребители. Марките през 2021г. ще трябва да излязат, за да бъдат успешни. Това не означава онези масови ботоподобни коментари като „директно съобщение за функция“ или спам съобщение, които искат да изпробват продукт – това е истинска и автентична комуникация и връзка. Инструментът за управление на общността на Facebook предлага потребителски профили, което е чудесен начин да започнете да следите най-добрите ангажирания. Освен това CRM на уебсайта ви е друг чудесен инструмент да се опитате да потърсите и да се свържете с топ клиенти в социалните медии. Най-успешните марки в социалните медии през 2021 г. ще дадат приоритет на социалното слушане чрез социални проучвания, кампании „Близки приятели“ и подробни потребителски профили.
Освен това виждаме преминаване през 2021 г. към „истинско“ съдържание. Филтрите на Instagram Story се превърнаха във вирусна тенденция през 2020г. (всички ние се нуждаехме от приятно завъртане през тази година …) Но с навлизането в 2021 г. виждаме все повече влиятелни лица и хора да избягват филтрите или прозрачно да публикуват разликата, която правят. Социалните медии правят промяна към своите корени – да бъдат в момента и реални . Може би дори естетиката на мрежата ще бъде от по-малко значение, тъй като „истинското“ съдържание създава възход. Потребителите искат да видят каква е наистина марката, а не „филтрираната“ версия. Най-добрият начин да постигнете това като марка е да помислите за типа приятел, който би бил като човек – как бихте говорили, какво бихте споделили, какво бихте намерили за смешно? Представете тази индивидуална личност чрез вашето социално съдържание за по-дълбока връзка.
5.Нова година – нови платформи
Както всяка година, и ние очакваме да видим няколко нови платформи, които да се промъкнат. Въпреки че това обикновено се случва, само няколко късметлии действително успяват. В момента държим поглед върху ClubHouse. ClubHouse е ново базирано приложение (почти като двупосочен подкаст), което позволява на хората да се включват в разговори, които са им интересни. Независимо дали става въпрос за сочни клюки или образователни ресурси, ClubHouse планира да има по малко за всеки. Радваме се да видим как този свят се отваря за марките като истинска платформа за връзка. В крайна сметка марката ще се нуждае от глас за да има успех.
В същата време наблюдаваме платформи, които виждаме, че през 2021г. ще се сринат. Предполагаме, че Twitter ще продължи да губи популярност – използва се само за нишови теми и индустрии. По същия начин виждаме, че Facebook прави промяна към по-фокусирани върху групи взаимодействия, а не към маркови страници. Тъй като новите платформи навлизат в пространството, а старите изчезват, едно е сигурно … Социалните медии няма да останат същите през 2021г.