Всеки бизнес трябва да има онлайн присъствие. Независимо дали сте в B2B или B2C пространството, трябва да изградите уеб сайт, за да демонстрирате и продавате вашите продукти или услуги.
Въпреки това, изграждането на уеб сайт с помощта на безплатна платформа с теми приставки не е достатъчно. За да видите реални резултати, трябва да инвестирате в професионален дизайн на уеб сайтове.
Огромните 93% от хората казват, че биха напуснали уеб сайт, ако той е лошо проектиран, така че разходите, които понасяте от проектирането на качествен дизайн на уеб сайта си заслужават.
ЗАЩО ДИЗАЙНА НА ВАШИЯ САЙТ Е ОТ РЕШАВАЩО ЗНАЧЕНИЕ
Съществувайки над 1.8 милиарда активни уеб сайта, вашият трябва да бъде уникален, за да се откроява.
Това, наред с няколко други причини разгледани по-долу, е защо е толкова важно уеб сайта Ви да има качествен дизайн.
Как уеб дизайна допринася за вашето SEO
Оптимизацията на търсачките е съществен аспект на дигиталния маркетинг и начина по който проектирате и изграждате уеб сайта си влияе върху ефективността на вашата SEO стратегия.
Лошо проектираният уеб сайт може да доведе до проблеми с обхождането, счупени връзки, бавни скорости на зареждане и много други технически грешки, водещи до лоша SEO. Можете да използвате инструмент за SEO анализ, за да проверите и поправите грешки на вашия уеб сайт.
Уеб дизайна ви помага да изградите доверие във вашата аудитория
Друга причина дизайна на уеб сайта да е от съществено значение за вашия бизнес е, че той задава тона на това как вашите клиенти Ви възприемат.
Начинът, по който клиентите гледат на вашата марка е от решаващо значение, защото той определя дали те харесват и Ви се доверяват достатъчно. Ако видът и усещането на вашия уеб сайт не отговарят на стандартите, които вашите клиенти очакват, те вероятно ще се обърнат към вашите конкуренти.
От друга страна, добре проектирания уеб сайт помага да се повиши доверието на вашите клиенти към вас. Резултатът е, че те не само ще купуват от вас, но вероятно ще се превърнат в постоянни клиенти.
Как UX влияе върху дизайна на уеб сайта
Когато се впускате в дизайн или редизайн на уеб сайт, трябва да имате предвид потребителското изживяване (UX). UX се отнася до цялостното преживяване на посетителите Ви, докато навигират през уеб сайта. Това е важен аспект от дизайна на уеб сайта, тъй като допринася за цялостното изживяване на вашите клиенти.
Трябва да проектирате уеб сайта си по такъв начин, че да е лесен и приятен за използване. Ако не го направите, това може да доведе до високи нива на отпадане. След като напуснат поради неприятно преживяване, почти невъзможно е да ги накарате да посетят уеб сайта Ви отново.
От друга страна, дизайна на уеб сайтове влияе на UX. Лошият дизайн води до отрицателен UX и обратно.
Докато разглеждаме принципите на дизайна на уеб сайта, за да ви помогнем да стимулирате продажбите, имайте предвид UX. И не забравяйте да избягвате грешки в дизайна на уеб сайтове, които могат да доведат до срив на вашите реализации и продажби.
7 Принципа за дизайн на уеб сайтове
Готови ли сте да създадете уеб сайт, който толкова да радва вашите клиенти, че да станат ваши постоянни клиенти? Нека се потопим в седемте принципа за дизайн на уеб сайтове, за да ви помогнем да стимулирате продажбите.
1. Направете го лесен за използване
Един от най-важните принципи за качествен уеб дизайн, който трябва да следвате, е да поддържате всичко максимално просто. Трябва да е лесно да се навигириране и съдържанието да се чете лесно.
Не усложнявайте уеб сайта си в името на това, че сте фантастичен. Целта на уеб сайта не е да впечатлява посетителите. Основната цел на добрия дизайн на уеб сайта е да превърне посетителите в клиенти. За да направите това, вашият уеб сайт трябва да представя информация по прост и лесен за разбиране начин.
Добавянето на твърде много елементи, цветове или изображения само отвлича вниманието, което потенциално може да накара посетителите ви да забравят основната причина, поради която са посетили уеб сайта Ви. Опростяването помага на посетителите ви лесно да се ориентират и спомага за увеличаване на процента на конверсии на вашия уеб сайт.
2. Помислете за бялото пространство
Аспект на уеб дизайна, който е лесен за пренебрегване е празното пространство. Това е областта между елементите на уеб страница . Това могат да бъдат елементи като визуални елементи, типография, икони, раздели на страница и др.
Изследванията показват, че една от най-големите грешки в дизайна на уеб сайтове, които малките предприятия правят, е пренаселеността на техните уеб страници. Лошото използване на празно пространство също оглавява списъка.
Бялото пространство балансира елементите на страницата и помага на потребителите да се ориентират по-добре в съдържанието.
Въпреки това, едно от най-важните предимства на празното пространство при уеб дизайна е, че то придава на вашия уеб сайт изчистен, минималистичен вид, ако се използва добре. Това е естетически приятно, лесно за очите и улеснява мозъка да обработва информацията на страницата.
Друго стратегическо използване на празното пространство е да се помогне за насочване на потока на вашето съдържание. Бялото пространство е активен елемент на вашите страници, който трябва да имате предвид при проектирането на вашия уеб сайт.
Както всички добри неща обаче, твърде много празно пространство може да повлияе негативно на вашия UX. Посетителите на вашия уеб сайт няма да се радват да превъртят почти празна страница. Не само може да обърка, но може и да разочарова. И двете могат да доведат до високи нива на отпадане.
3. Включете минимално разсейване
Колкото и да искате вашият уеб сайт да се откроява от уеб сайтовете на вашите конкуренти, бъдете внимателни как го правите.
Вместо да подобряват UX, някои дизайнерски елементи и функции нанасят повече вреда на вашия уеб сайт, отколкото полза, и тези разсейващи фактори могат да доведат до рязък спад на вашите конверсионни проценти. Примери:
Автоматично възпроизвеждане на звук и видео: Нищо не разсейва (и стряска) посетителите на уеб сайта повече от силен звук, неочаквано идващ от техните високоговорители. Инстинктът ще ги премести, за да затворят раздела, възпроизвеждащ аудиото. Следователно ще загубите преднина.
Прекомерни изскачащи прозорци: Прекомерните изскачащи прозорци са досадни. Изскачащият прозорец на всеки 10 секунди е разочароващ и отвлича вниманието на посетителите ви от постигането на това, което са направили.
Силни фонови изображения: Използвайте фоновите изображения разумно. Ако очите на посетителя ви са привлечени повече към фоновото изображение, отколкото към съдържанието ви, те скоро ще забравят какво трябва да правят там.
4.Създайте добро съдържание
Съдържанието играе решаваща роля за успешния дизайн на уеб сайта.
В крайна сметка това е основната причина хората да посещават уеб сайта ви: те търсят информация.
За да може вашето съдържание да помогне на посетителите на вашия уеб сайт да имат положителен UX, то трябва да бъде форматирано добре, подходящо и ценно.
Имайте предвид ключовите си думи, когато създавате съдържанието си. Проучете и изберете кои ключови думи искате да класирате и оптимизирайте съответно съдържанието си.
5. Уверете се, че е лесен за използване и навигиране вашия уеб сайт
Един от най-важните елементи на дизайна на вашия уеб сайт е вашата навигация. Помага на посетителите да се ориентират.
Не искате посетителите Ви да се борят да намерят информацията, която търсят във вашия уеб сайт. Вместо това искате да го направите възможно най-лесно. Опитайте се възможно най-много да запазите цялата си важна информация в рамките на три кликвания.
Потребителите трябва да могат лесно да преминават от една страница към друга.
Преди да разгледаме най-добрите практики за навигация, нека бързо разгледаме различните елементи за навигация в уеб сайта, които можете да използвате:
Заглавие: Това е типът навигация, който разполага с меню в горната част на вашите страници.
Странична лента: Тези менюта се поставят вдясно или вляво от съдържанието на уеб сайта.
Долна лента: Менютата на долната лента се появяват в долната част на уеб страница и съдържат връзки към най-важните страници и ресурси на вашия уеб сайт.
Без значение от вида на навигацията, всички те трябва да бъдат прости, обясняващи се и описателни. Посетителите на вашия уеб сайт не трябва да търсят следващата стъпка; трябва да е очевидно.
Нещо повече, когато кликнат върху раздел или връзка, трябва да ги отведе точно там, където искат да отидат. Накратко, уверете се, че всяка връзка работи перфектно.
6. Фокусирайте се върху вашите конверсионни цели в уеб сайта си
Голяма грешка, която много фирми правят, когато проектират своите уеб сайтове, е да го оставят да работи на автопилот. Те не проверяват как се представя уеб сайта.
Всичко, което правите на уеб сайта си, от това как изглежда до съдържанието, което публикувате, има за цел да прави само едно нещо: да превръща посетителите си в клиенти.
Преобразуването просто означава, че посетителят на уеб сайт извършва действие, което сте предвидили да извърши на конкретната уеб страница. Коефициентът на конверсия е процентът на посетителите на уеб сайта, извършващи действието, предназначено за тази страница.
Анализирайте всяка страница на уеб сайта си и се уверете, че се преобразува добре. Използвайте инструменти за оптимизация на преобразуването като Google Analytics за да проследявате ефективността на уеб сайта си. Получените данни могат да ви помогнат да оптимизирате страниците с по-ниска ефективност.
7. Следвайте най-добрите практики за UX
Основните цели на UX на уеб сайта са да предостави на потребителите съдържание, което ще ги задържи на вашия уеб сайт. Това включва фактори като:
Използваемост: Уверете се, че вашият уеб сайт е лесен за достъп и за използване на всички устройства.
Естетика: Начинът, по който изглежда вашият уеб сайт, допринася за това как клиентите ви възприемат вашата марка. Вдъхва доверие и увереност.
Информационна архитектура (IA): Използвайте UX дизайнерски практики като карти на сайта, за да поддържате съдържанието си организирано и лесно за навигация.
Потребителският опит е един от най-големите компоненти, допринасящи за ефективността на вашия уеб сайт. Посетителите ви може да не помнят всичко, което са чели и виждат във вашия уеб сайт, но ще си спомнят изживяването, което сте им дали. Това е, което ще ги насърчи да предприемат действия и ще ги накара да се върнат.
Заключение
Дизайнът на уеб сайтове трябва да бъде важна част от вашата дигитална маркетингова стратегия , тъй като е един от най-добрите инструменти за маркетинг и продажби .
За да имате ефективен уеб дизайн, трябва да следвате най-добрите практики, които посочихме по-горе. Това ще помогне да се привлекат нови потенциални клиенти, да се запазят съществуващите клиенти и да ви даде предимство пред конкурентите.
Ако имате нужда от помощ с дизайна на вашия уеб сайт и цялостната ви дигитална стратегия, ние сме тук, за да ви помогнем .
Тема за коментар: Кои принципи на уеб дизайн сте открили, че работят най-добре за вас?