В света на маркетинга, съдържанието винаги трябва да бъде ценно и подходящо. С безкрайните възможности за създаване на съдържание, наличието на страхотен маркетингов план за съдържание може да помогне за повишаване на осведомеността за марката, привличане на нова аудитория и установяване на лидерско мислене.
Предвид уникалните обстоятелства през 2020 г. е жизненоважно да се прецени какво е работило за маркетинга чрез съдържание тази година и кое не е достигнало целта. Време е също така да се потопите в рамката за маркетинг чрез съдържание, която ще създаде най-много шум, в зависимост от вашата целева аудитория и маркетингови цели за 2021 г. Разгръщането на успешна маркетингова стратегия чрез съдържание ще помогне да увеличите максимално съдържанието си и да спечелите нарастване на публичност и популярност, което в крайна сметка генерира повече перспективи.
Ако все още сте в началните етапи на планиране на стратегията си за съдържание, ето няколко полезни съвета и идеи, които да ви помогнат да започнете. Може дори да помислите за възлагане на външни изпълнители в подкрепа на вашия бизнес.
Тенденциите в Content Marketing-a през 2020 г. да продължат и да останат назад
Не е тайна, че 2020 г. повлия на бизнеса по начини, които не можахме да предвидим. В сегашната среда е по-важно от всякога да се изгради стратегия за маркетинг на съдържание, която да включва тенденциите, които доминираха през изминалата година, и да остави след себе си тези, които не го направиха.
Видео
Точно когато изглеждаше, че консумацията на видео съдържание не може да се увеличи с по-висока скорост, това стана важно за съдържанието и стратегията на социалните медии. Глобалната пандемия остави целия ни живот почти изцяло зависим от видеото. С изтичането на годината този канал се оказа ключова тактика за маркетинга чрез съдържание. Визуалното съдържание поддържа аудиторията ангажирана по-дълго от всеки друг тип съдържание и дава възможност на марките да комуникират по-добре със своите потребители чрез сесии с въпроси и отговори, демонстрации на продукти, експертни интервюта и кадри зад кадър. Когато се използва във формат „на живо“, нивото на взаимодействие и ангажираност е най-високо. Google обича видеото, затова от гледна точка на SEO, видео съдържанието определено ще помогне за повишаване на ранга на страницата, особено тъй като потребителите продължават да изискват видео в резултатите от търсенето.
Интерактивно съдържание и персонализация
Друго усилие за маркетинга чрез съдържание, което продължава да води до резултати, е интерактивно съдържание, като викторини и анкети. Успехът му е съсредоточен около участието на потребителите. Вместо да чете пасивно, вашият потенциален клиент има шанса да взаимодейства с вашата марка, допълнително задълбочавайки връзката.
Още по-добре, когато предоставяте този тип съдържание, той позволява на вашата марка допълнително да персонализира съдържанието. Персонализирането на съдържанието включва използване на потребителско поведение и предпочитания, за да покаже на всеки човек подходящо съдържание, съобразено с неговите нужди. Включването на тези два елемента във вашата маркетингова стратегия чрез съдържание създава мощни прозрения и пряко влияе върху поведението на покупката.
Постоянно публикуване
Често погрешно схващане в света на маркетинга чрез съдържание е необходимостта да се произвежда и публикува съдържание постоянно. Този каданс не е необходим и в много случаи може да причини повече вреда, отколкото полза. Стратегията, която стои зад направата на вашето съдържание, винаги трябва да се основава на качество, а не на количество.
Днес потребителите са бомбардирани с повече съдържание от всякога и за да окаже истинско въздействие, вашето съдържание трябва да бъде последователно, висококачествено и ангажиращо. Когато жертвате качеството за количество, вие всъщност разреждате качественото си съдържание и рискувате да развалите възприятието на вашата аудитория за съществуващото ви съдържание и марка.
Тенденции през 2021, които да имате на радара си
С напредването на новата година има няколко ключови стратегии, които ще помогнат на съдържанието ви да се откроява сред шума.
Допълнете класирането с реклами
Създаването на календар със съдържание с идеи за публикации в блога е преди всичко органична стратегия. Известно е обаче, че свързването на съдържание с платена игра играе сериозен трафик. Как работи това? Просто е. Намерете ключова дума, която се класира органично на първо място на страница една от страницата с резултати от търсачката (SERP). Наддавайте за споменатата ключова дума чрез Google Ads и наблюдавайте наводненията в трафика. Поемането на повече резултати от търсенето на потребител вероятно ще спечели кликването им и се надяваме, че в дългосрочен план бизнесът им ще бъде наддаден.
Сподяне
Най-добрият вид маркетингова стратегия е тази, която е интегрирана. Това означава да се използват всички канали за взаимно издигане за общото благо на осведомеността за марката. Един пример за интеграция на съдържание е споделянето на блог като съдържание в социалните медии или чрез имейли. Това е чудесен начин да извлечете максимален пробег от вашата стратегия за съдържание и да се уверите, че блоговете получават мнения, тъй като те увеличават класирането всеки месец.
Съвети за планиране
Първата стъпка, за да започнете своя план за маркетинг чрез съдържание за 2021 г. и да се включите в състезанието, е да мислите цялостно за своите маркетингови цели. Нуждаете се от дигитална маркетингова стратегия, която се фокусира върху „голямата картина“. След като зададете основата си, забиването на техническите елементи ще бъде много по-лесно.
Преглед на данните на минали изпълнители – Коя част от съдържанието непрекъснато вижда висока ангажираност и показвания на страници? Кои статии са получили най-голямо количество органичен трафик и класиране на първа страница в Google? Кои блогове са ви спечелили най-много социални споделяния и коментари? Това са само няколко от въпросите, които трябва да си зададете, преди да разработите календара си. Като идентифицирате шаблоните, които са работили и не са работили, ще можете да разширите темите и формата на съдържанието, който е работил най-добре!
Говорете с настоящите си клиенти – Вашите клиенти в много отношения, държат ключа за типовете съдържание, които бъдещите клиенти започват да четат. Бърза анкета по имейл, телефонно обаждане или еднократна електронна поща са само някои от начините да разберете и да оцените как трябва да подходите към календара си.
Помислете за възвръщаемостта на инвестициите. Инвестицията в съдържание е от съществено значение за крайния резултат. Вътрешен доклад с доказателство за концепция, който показва как блогът допринася за общия трафик, осведомеността за марката, конверсии, подпомогнати конверсии и др., може да е необходимо да имате, така че съдържанието се разглежда като приоритет за цялата компания.
Дълготрайно съдържание – Вашият календар трябва да е вечен, за да се представя добре през 2021 г. Дълготрайното значение е от ключово значение за днешните читатели. Статистиките, тенденциите и цифрите могат бързо да загубят скорост и да накарат хората да загубят интерес, да не говорим, че търсачката бързо ще премахне съдържанието ви от първа страница, след като загуби своята „свежест“ – освен ако не прилагате редовни актуализации.
Вечното съдържание ще запази интереса на зрителите и алгоритмите за търсене за много по-дълго време. Започнете да мислите за теми и по-добри практики за съдържание, които служат на стойност, пренебрегвайки времето.
Гледаме напред
Никой не може да планира или да се подготви за случилото се през 2020 г. Като търговци ние можем само да се развиваме и да продължим да се адаптираме към новите обстоятелства, пред които сме изправени. Докато планирате плана си за маркетинга чрез съдържание за 2021 г., важно е да погледнете назад и да се научите от това какви типове съдържание са работили и кои типове не са работили от предходната година.
Независимо дали сте B2C или B2B търговец, чрез прилагането на тези ценни съвети и трикове за съдържание, вашият бизнес ще намали шума и ще привлече повече органичен трафик. В DigitalMIX може да Ви помогне да разширите бизнеса си. Свържете се с нас днес за безплатен одит!